Access tanfolyam

  • Leírás
  • Időpontok
  • Tananyag
  • Tudnivalók

Napjainkban egyre több adattal kell dolgoznunk, hogy növeljük a hatékonyságunkat.
Ha egy Excel táblával már nem tudod megfelelően átlátni az adatok halmazát, akkor eljött az ideje a váltásnak.
Ha rendszerezetten szeretnéd látni az adatokat, igényes űrlapok segítségével és nem szeretnél bonyolult programozásokkal bajlódni, akkor számodra ideális az Access.
Könnyebbé és átláthatóbbá teszi a munkát számodra, amivel hatékonyabbá válhatsz és rövidebb idő alatt juthatsz az általad keresett információkhoz.
A képzésen az adatbázisok alapjaitól indulunk egészen addig, hogy a tanfolyam végére képes legyél létrehozni különböző táblákat és a lehető legpontosabban tudj létrehozni lekérdezéseket.

Tájékozódj a nagyméretű adatok világába!

    Microsoft Access

    AZ ADATBÁZIS ISMERETE

    Az adatbázis alapfogalmai
    • Az adatbázis fogalma
    • Az adat és az információ közötti különbség
    • Hogyan épül fel az adatbázis - táblák, rekordok, mezők
    • Néhány nagy méretű adatbázis használata: pl. repülőjegy-foglalási rendszer, kormányzati rekordok, bankszámla adatok

    Adatbázis elrendezése

    • Az adatbázisban minden tábla csak egy egyedhez kapcsolódó adatot tartalmazhat
    • A táblán minden mező csak egyfajta adatot tartalmazhat
    • A mezőtartalom egy megfelelő adattípussal adható meg: pl. szöveg, szám, dátum/idő, igen/nem
    • A mezőkhöz olyan mezőtulajdonságok tartoznak, mint: mezőméret, formátum és alapérték
    • Az elsődleges kulcs fogalma
    • Az index fogalma és haszna a gyorsabb adatelérésben

    Kapcsolatok

    • Az adattáblák közötti kapcsolat célja az adatismétlések minimalizálása
    • A kapcsolat egy tábla egyedi mezője és egy másik tábla mezője közötti egyezés útján valósul meg
    • A táblák közötti kapcsolatok érvényességének biztosítása

    Műveletek

    • A professzionális adatbázisokat szakemberek tervezik és készítik
    • Az adatbevitelt, adatkarbantartást és az információ visszakeresését a felhasználó végzi
    • A rendszergazda adhat hozzáférést egyes felhasználóknak bizonyos adatokhoz
    • A rendszergazda felel azért, hogy visszaállítsa az adatokat esetleges hiba vagy összeomlás után

    ALKALMAZÁSOK

    Első lépések az adatbázis-kezelésben

    • Adatbázis-kezelő alkalmazás megnyitása és bezárása
    • Adatbázis megnyitása, bezárása
    • Új adatbázis létrehozása és elmentése egy meghajtó adott helyére
    • A beépített eszköztár megjelenítése, elrejtése, a sáv minimalizálása és visszaállítása
    • A Súgó funkcióinak használata

    Általános feladatok

    • Tábla, űrlap, lekérdezés és jelentés megnyitása, mentése, bezárása
    • Tábla, űrlap, lekérdezés és jelentés nézetei közötti váltás
    • Tábla, űrlap lekérdezés és jelentés törlése
    • Navigálás rekordok között táblán, lekérdezésben, űrlapon
    • Rekordok rendezése táblán, lekérdezésben, űrlapon, megjelenítése csökkenő, növekvő és szám szerinti sorrendben, csökkenő és növekvő ábécé rendben
    TÁBLÁK

    Rekordok

    • Rekordok hozzáadása és törlése a táblán
    • Egy rekord adatának bevitele és módosítása
    • Egy rekord adatának törlése

    Tervezés

    • Tábla létrehozása és elnevezése, mezők megadása adattípus szerint (pl. szöveg, szám, dátum/idő, igen/nem)
    • A mezőtulajdonságok meghatározása (pl.: mezőméret, számformátum, dátumformátum, alapérték)
    • Egyszerű érvényességi szabály létrehozása számhoz, szöveghez, dátumhoz vagy időhöz és pénznemhez
    • A mezőméret-tulajdonság és az adattípus megváltoztatásának következményei
    • A mező, mint elsődleges kulcs definiálása
    • Mezők indexelése megegyező adatok engedélyezésével, tiltásával
    • Mező hozzáadása létező táblához
    • Az oszlopszélesség megváltoztatása a táblában

    INFORMÁCIÓ LEKÉRDEZÉSE

    Legfontosabb műveletek

    • A keresés parancs használata egy meghatározott szó, szám vagy dátum megkeresésére egy mezőn belül
    • Szűrő alkalmazása egy táblára vagy űrlapra
    • Szűrő eltávolítása táblából vagy űrlapról

    Lekérdezések

    • A lekérdezést az adatok kivonatolására és elemzésére használjuk
    • Meghatározott keresési feltételeket tartalmazó egytáblás lekérdezés létrehozása
    • Meghatározott keresési feltételeket tartalmazó többtáblás lekérdezés létrehozása
    • Feltételek hozzáadása egy lekérdezéshez az alábbi operátorok használatával: = (egyenlő) <> (nem egyenlő)< (kisebb mint), <= (kisebb vagy egyenlő)> (nagyobb mint), >= (nagyobb vagy egyenlő)
    • Feltételek hozzáadása egy lekérdezéshez az alábbi logikai operátorok használatával: AND, OR, NOT
    • Helyettesítő karakter alkalmazása a lekérdezésben: * vagy %, ? vagy _
    • Lekérdezés szerkesztése feltételek hozzáadásával, módosításával, törlésével
    • Lekérdezés szerkesztése mezők hozzáadásával, törlésével, áthelyezésével, elrejtésével és felfedésével
    • A lekérdezés futtatása

    OBJEKTUMOK

    Űrlapok

    • Az űrlap adatmegjelenítési és karbantartási eszköze
    • Űrlap létrehozása és elnevezése
    • Űrlap használata új rekordok beviteléhez
    • Űrlap használata rekordok törléséhez
    • Űrlap használata a rekordban lévő adatok hozzáadásához, módosításához, törléséhez
    • Szöveg beírása és módosítása az űrlap fejléceiben és lábléceiben
    A NYOMTATOTT ANYAG

    Jelentések és adatok exportja

    • A jelentést arra használjuk, hogy a táblából vagy a lekérdezésből kiválasztott információt kinyomtassuk
    • Táblán, lekérdezésen alapuló jelentés létrehozása és elmentése
    • A címkék és az adatmezők elrendezésének megváltoztatása a jelentésben
    • Meghatározott mezők megjelenítése egy csoportosított jelentésben a sum, minimum, maximum, average, count használatával, a megfelelő töréspontoknál
    • Szöveg beírása és megváltoztatása a jelentés fejléceiben és lábléceiben
    • Egy tábla rekordjainak, ill. a lekérdezés kimenetelének exportja táblázat, szöveg (.txt, .csv), XML formátumban a meghajtó megfelelő helyére

    Nyomtatás

    • A tábla, űrlap, lekérdezés kimenetének és a jelentés tájolásának (álló vagy fekvő) megváltoztatása
    • A papírméret megváltoztatása
    • Egy oldal, kijelölt rekordok vagy egy egész tábla nyomtatása
    • Az összes rekord nyomtatása és meghatározott oldalak nyomtatása az űrlap elrendezés használatával
    • Egy lekérdezés eredményének nyomtatása
    • Egy jelentés nyomtatási képének megtekintése
    A tanfolyam adatai:
    Nyilvántartásba vételi száma: -
    Tanfolyam díja: 69.000 Ft
    Tanfolyam vizsgadíja: 0 Ft
    Tanfolyam óraszáma: 16 óra
    Tanfolyam végét igazoló dokumentum: tanúsítvány
    Tanfolyam helyszíne: 1139 Budapest, Frangepán utca 3.

    A tanfolyam megkezdésének feltételei:
    Iskolai végzettség: nem feltétel
    Szakmai végzettség: nem feltétel
    Szükséges előismeretek: nem feltétel

    A képzést a RUANDER Oktatóközpont szervezi. Ha részletesebb tájékozatást szeretnél, kérünk keresd fel a weboldalunkat a részletek gombra kattintva.